برای او

آه شرمنده ام هنوز هم کمی از من مانده میروم تا دیگر از من چیزی نماند میروم تا من ، او شود...

برای او

آه شرمنده ام هنوز هم کمی از من مانده میروم تا دیگر از من چیزی نماند میروم تا من ، او شود...

برای او

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

بسم الله

 بعد از خیلی وقت ها می خواهم دست به قلم ببرم و مطلبی کوتاه یادداشت کنم

آن هم برای این توهین اخیر 

بعد از جنگ های صلیبی و شکست مسیحیان مقابله و رویارویی غرب  با اسلام خاصه اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و  آله از شکل نظامی خارج شد و به رویارویی عقیدتی کشید آن ها از هر تلاشی برای از بین بردن روح اصلی و عقاید مسلمانان فرو گذار نکردند .

شاید اولین تلاش آنان شناخت دقیق و صحیح اسلام با توجه به خود منابع مسلمانان بود به طوریکه مانند یک شخص بی طرف و گاها مسلمان مسائل مختلف را مورد بررسی قرار می دانند.

به عنوان مثال شاید برای شما جالب باشد که بدانید چندین مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاههای مختلف غربدر کشورهای گوناگون از جمله امریکا و انگلیس و فرانسه و... وجود دارد و بسیار علمی و دقیق مفاهیم مختلف را در اسلام بررسی می کنند.

البته بسیاری ار آنان با اهداف خاصی از جمله استعمار و ریشه کنی است اما باز هم عده ای در بین آنها رویکرد علمی دارند.

پس از بررسی دقیق ومطالعات مختلف و دستیابی به برخی منابع اولیه که حتی در بین مسلمانان کمیاب یا نایاب بود و برای مسلمانان حفظ شان اهمیت نداشت برخی مطالب علمی شان در قالب مقالات و کتب چاپ می شد که بسیاری از آنها شبهات بسیار سنگنی را در برداشت.

و آن  طرف مقابله با اسلام  آنها در  جنگ رسانه ای  به صورت کاملا دقیق و پشتیبانی شده از سوی مراکز فکر و خط دهی با توان کامل و هزینه های هنگفت و به صورت ظاهرا بی طرف و آزاد منشانه و به صورت فنی و هنرمندانه مشغول بودند.

و گوشه دیگری از مقابله ، جامعه غربی و افکار عمومی مردم در غرب  علاقه مند آزادی- خصوصا در جوامع لیبرال بودند بسیار عمق پیدا کرده بود و فرهنگ های مختلف آنان و تعالیم مسیحیت در مورد صلح و دوستی و همچنین عدم علاقه و وابستگی به دنیا در مورد حضزت عیسی علی نبینا و علیه السلام باعث شده بود جهاد و مبارزه در تعالیم اسلامی و برخی احکام و مبانی اسلامی را به صورت نگرش بیرونی مورد سوال قرار دهند.

اما این هجوم چند جانبه که از طرفی زمینه های آن را در جامعه ایجاد کرده بودند و از طرفی در مقابله  با معرفی اسلام ناب اسلام منحرف را معرفی می کردند و تلاش های علمی و رسانه های به ظاهر بی طرف و علمی و استعمار برخی کشور های اسلامی یک طرف بود  و اسفبار تر اینکه برخی عوامل داخلی در بین خود مسلمانان از جمله مشکلات داخلی مسلمانان ، اسیر شدن به برخی فرهنگ های غربی، اختلافات داخلی ، عدم شناسایی دقیق دشمن ،دوری از فضای علمی ، دچار شدن به تعصب شدید ، تکفیرهر نظر مخالف  ، عدم  تلاش برای شناختن دقیق دین خود و پاسخ به شبهات ،دنیا گرایی و عافیت طلبی ، دست خوش تحریف شدن مفاهیم عمیق اسلامی چه توسط خود مسلمانان و اجتهادات سیاسی  و چه  توسط مزدوران غربی در لباس مسلمان و غیر آن و بسیاری عوامل  دیگر باعث شد خود مسلمانان خواسته یا نا خواسته به کمک دشمنان بروند.

این زمینه های مختلف که شاید بتوان رد پای  اتاق های فکر دشمنان اسلام را در ایجاد آن بیدا کرد باعث شد در موارد مختلف چه مقالات علمی و کتاب و چه کاریکاتور در موردهای مختلف بتوانند علیه اسلام فعالیت کنند و رسانه های سودجو و به ظاهر بی طرف هم از آب گل الود ماهی بگیرند

واین فضا را مشوش کنند و قدرت تعقل را از دیگران بگیرند. 

نکته پایانی عرایض ناقصم اینست که آنها برای این توهین ها و هجمه ها گروهی کار میکنند و تلاش هایشان پشتوانه علمی و اجتماعی و سیاسی و رسانه ای دارد .

اما ما مسلمانان .... 

نمیدانم چه بگویم

اما خواسته ام از هر مسلمانی پیرو پیامبر رحمت و تعقل و تفکر و انسانیت  که این عرایض را میخواند اینست که که هیچ گاه نباید نا امید و شد و به ارزش های والای جامعه اسلامی که اکنون کوجود اسات و تعالیم عمیق اسلام تکیه کنند و تلاش را از همین الان شروع کنند که فردا بسیار دیر است.

و نهایتا چند راه دم دستی و کوتاه پیشنهاد می کنم:

 

1.      مطالعه زندگی پیامبر و حوادث صدر اسلام به صورت تحلیل و دیگر حوادث تاریخ حداقل به صورت عمومی (که البته وضعیت تدریس اساتید تاریخ در دانشگاه ها و اهمیت دانشجویان به این درس نیز خود غصه ای بس عظیم است) لذا به دوره های تاریخ خوانی و بازخوانی تاریخ نیاز داریم حداقل خودمان و در جمع های خودمان مثل مسجد و محل کار و دوستان و خوابگاه این کار ار انجام دهیم.

2.      قدرت علمی خصوصا در زمینه های علوم انسانی که به دست نسل جوان چشم دوخته را بیشتر کنیم آن هم با تلاش علمی و نگاه به اهداف و حضور پررنگ در علوم انسانی و  تلاش علمی  و پژوهشی و دوری از پایان نامه ها و مقالات بی مصرف .

3.      افزایش قدرت رسانه ای خودمان چه در محتوا چه در تولید و چه در پخش آن که هرکس بنا به تخصص خود وارد شود و هنر اگر نداریم بیاموزیم و با مهارت های مختلف تعالیم اسلامی را نشر دهیم.  

4.      وحدت و هماهنگی و تلاش جبهه ای و گروهی و هماهنگ که فکر کنم از همه اینها مهم تر باشد.

رزقنا الله و ایاکم

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۳۰
سید رضا

نظرات (۴)

۰۱ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۴۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!

پیامبر خدا(ص) به امام على(ع) فرمود: «اى على! هر که مرا و تو را و امامان از نسل تو را دوست بدارد، باید خدا را بر حلال‌زادگى خود، ستایش گوید؛ زیرا ما را دوست نمی‌دارد، مگر حلال‌زاده و ما را دشمن نمی‌دارد، مگر حرام‌زاده».

شیخ صدوق، الأمالی، ص 475، کتابچی، تهران، چاپ ششم، 1376ش.

سلام
خدا تمام توهین کنندگان به مقدسات اسلام رالعنت کند
۰۵ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۱۲ ««راهـــــــ شــــیـــــعــــه»»
سلام
وبلاگ زیبایی دارید.
خوشحال می شم به ما هم سر بزنید و اگه خواستید تبادل لینک کنیم.
یاعلی
دشمن نابکار و ناجوانمرد، وقتی از طریق منطقی و استدلالی، توان مواجهه با اسلام عزیز را از دست داده است، چاره را در همین قداست‌زدایی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها می‌بیند و به خیال خود، قصد دارد تا ذهن مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا را نسبت به وجود قدسی و ملکوتی پیامبراعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مشوش کند.
این خیال باطل را با آیه‌ای از قرآن کریم باید جواب داد: «هُو الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَه بِالْهُدى و دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّه و لَو کَرِهَ المشرِکون» (صف/9) اوست کسى که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست، روانه کرد تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند، هر چند مشرکان را ناخوش آید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی